20 Nisan 2014 Pazar

Adıyaman

2 Eylül 2013 Pazartesi

(2013 yaztatili) Adıyaman gezisi

akşam vardığımız adıyaman da dünlenip sabahında simit dünyası kahvaltısı ile enerji topladık.

ardından adıyaman müzesini gezdik. müze ücretsiz. müzekartımı pek kullanamadım bu tatilde mekanların bir bölümü ücretsizdi:))

fildişi tarak

emzikli kap

NEMRUT

Matara kap

Koku kabı

gulaç oyunu

St. Petrus ve st. pavlus kilisesi
1905 yılında inşa edilmiş. süryani kilisesi halen kullanılıyor.
zili bile var kapısında

ayakkabılık süsü

Adıyaman Kalesi..ama kalenin adı var kendi yok :))) kalmamış kaleden bir şey geriye...kaleden adıyaman manzarası çektim :))

meşhur didi yi tatilde adıyaman da tatmış olduk :)) benim ilgi alanıma girmiyor bu tür içecekler..bana gayet normal basit geldi...ama tiryaki olanlar bu tarz içeceklere çok beğeniyorlar didi yi :))) minik paşamız da tadına baktı az biraz

Abuzer Gaffari türbesi
adıyamanın 5 km doğusunda ziyaret köyünde..türbe çökme tehlikesi nedeniyle tadilata girmiş..inşaat alanına dönüşmüş.

türbe bağdat seferi dönüşünde IV. Murat tarafından yaptırılmış.1136 yılında.

Atatürk Barajı

dünyanın 6 büyük barajından biri...fırat nehri üzerine kurulu...
göl manzarası nemrut dağından izlenebiliyor...biz izledik :))

Neşetin Yeri nde (akel restaurant balıkçılık) karnımızı doyurduk :))

o.m. yerdeki taşlarla oynadı yemek esnasında...şişeyi doldurdu taşla ve uykuya yatırdı:))

Karakuş Tümülüsü
kommagene kraliyet ailesine ait bir anıt mezar. adını kartal heykelinden almış.

çakıl taşlarının yığılması ile oluşturulmuş anıt mezarın yüksekliği 21 metre.   anıt mezar II. mithradates tarafından annesi kız kardeşi ve yeğeni için yaptırılmış.

Cendere köprüsü

Roma impratoru tarafından kahta çayının en dar yerine inşa edilen dünyanın 2. büyük köprüsü imiş...
biz çok beğendik...
uzunluk 120 metre genişlik 7 metre.
 köprü M.S. 198-200 yılları arasında yapılmış.

Yeni Kale ...kommagene krallığının başkenti olan arsameia nın karşı tepesinde yer alan eski kahta kalesi 350 metre yükseklikteymiş.
kalede kommagene krallık sarayı bulunduğu tespit edilmiş.
dev surlarla sarılı kale içinde su sarnıçları, hamam,cami, zindan ve kahta çayına inen gizli yol bulunmaktaymış..kaleye gittik ama restorasyon nedeniyle giremedik...
çok güzel ve gizemli bir hali vardı..

kalenin yanı başında bir okul :))

kalenin oradayken kalem ve kağıt elinde çalışmalar yapan o.m.

Arsameia

adıyaman a 60 km uzaklıkta.

kommagene krallığının başkenti.. ismini kommagenelerin atası arsames den almış...bir nevi osman beyden ötürü osmanlı denmesi gibi bir şey :)))

M.Ö. 3. yüzyıl başlarında kurulmuş.

tırmanmaya başladık :))  bakalım neler göreceğiz....

Mithras ın kabartma heykeli

kitabe

Anadolu nun bilinen en büyük grekçe kitabesi
kitabede kral antiochos un kendisinden sonra gelecek krallara tavsiyesi yer almaktaymış...

Kral antüochos un tebessüm ederek Herkül(herakles) ile tokalaştığı 3.34 metre yüksekliğindeki  rölyef

arsameia dan bakınca kaleyi görebildik :)))  biraz ürkütücü geldi bana...eşimin objektifinden görüntüler :)))

NEMRUT
2206 metre yükseklikle dünyanın en yüksek açık hava müzesi.

günbatımını seyretmeden önce namazımızı kıldık. bu şekilde açık hava mescidinde :))
çok güzel bir rüzgar eşliğinde...

ufak molalarla tırmanışı tamamladık

veeee  hedef noktaya ulaştık...:))

doğu terasına giden yol üzerinden çıktık..zaten güneşin batışını izleyeceğimiz için önce doğu terasını gezip ardından batı terasına geçtik ve oradan inişe geçtik...

doğu terasından görüntüler...

batı terasından görüntüler...o.m. çok çalıştı batı terasında :))

günbatımını iniş yolunda seyretmeyi mantıklı bulduk...çocukla iniş kısımını hava kararınca yapmayalım ve malatya ya gideceğimiz için yolumuz uzun vakti güzel kullanalım diye gün batımı fotoğrafları eşliğinde nemrut a veda ettik...

gündoğumunu izlemenin çok çok zahmetli olacağını çook hissederek günbatımıyla nemruta veda ettik....

o.m. nin günbatımı pozu :)))

veeee   istikamet malatya ....