20 Nisan 2014 Pazar

Bebekle Doğu Karadeniz Tatili

4 Eylül 2012 Salı

19 aylık bebekle doğu karadeniz tatili

normalde bakımı çok çok kolay olmayan bir bebek-çocuk oğlumuz..çok zor da değil belki ama hareketli..süper iştahlı değil...e haliyle bu sorun olur mu gezerken diye düşündüm..gezi süremiz uzundu çünkü..7 gece -8 gün..bir şekilde yemek kısmını halledebilieceğimizi düşündüm..meyve yiyor çok şükür..kuru yemiş ve muhallebi çorba tarzı şeylerle de idare edebiliriz..kek seviyor..ekmek yiyor..bunları da ekleyince..bizimle kahvaltı masasına oturur en azından canı isterse yer modundayız...idare edilir diye düşündüm..yanıma hazır muhallebi tozu:)) ve bebek bisküvisi aldım...muhallebiyi 2 kez yaptım..biri kuşpunide biri şeflerin yerinde..bisküvü ise mızmızlandığı zamanlar arabanın içinde ..zaman zaman konakladığımız ya da mola verdiğimiz yerlerde falan..şu özelliği ile beni mutlu etti..şekerli ve çok yumuşak değil..o.m. sevmedi pek..bazen yedi.bazen çiğnedi geri çıkardı..ama bağımlı yapmıyor kendisine bisküvi..gerçekten verdiğim yiksek fiyata değdi..muadillerinin 2-3 katı fiyatı var bu bisküvinin...:)) durduğumuz yerlerden meyve alışverişi yaptık..muz-üzüm-elma..bunlardan yedi...yemeklerimize eşlik etti istediği ölçüde..ne kadar yemek isterse..anne sütü aldığı için içim hep rahattı..aç değildi çocuğum..bi şekilde en azından süt içiyor diyordum:)))dediğim gibi bu nedenle içim rahattı... beslenme kısmını bu şekilde ifade ettikten sonra uyku kısmına geçeyim.. yolculuklarımızı onun öğle uykusuna denk gelecek şekilde yapabldik...zaten 3-4 saatlik mesafelerle konaklamaya çalıştık gezimizi o şekilde planladık..zaten bi yerleri görüyoruz geziyoruz namaz ya da yemek molası veriyoruz..yolculuk uzayabiliyor ..o arada durmadan gideceğimiz noktalarda o.m. uyudu genelde öğle uykusu yaptı..ama sonuçta 1-2 saatlik uykuda hallolmuyor o mesafeler..uyanınca oyun oynadık arabada...beyblade falan oynadık düşünün..mızmızlandı..zorlandık bazen..ama bi şekilde oyunlarla falan idare etmeye çalıştık...sonuçta yolculuk yetişkin insanı bile yorup gergin hale getirebilir..bunu unutmamak lazım..gece uykuları ise normaldi..uyanıp besleniyordu..devam ediyordu sonra uykusuna..ben bu konuda endişe ediyordum..ya sıkıntı olursa diye ama sorun olmadı çok şükür..gün içinde gezmenin-temiz havanın etkisi ile yoruluyordu tabii o da...bir tek samsun yolculuğumuz geceye denk geldi.orada biraz gece uykusu bölündü ve canlandı bizimki..o kısım biraz zordu ama o da sıkıntı olmadı..(uzungöl inankardeşlerde koltuk yatak olan modeldi..çok güzeldi..orada yaptı ilk uykusunu o.m...kuşpuni de ise tek kişilik yatak vardı ama korkuluk vs. yoktu haliyle:)) zaten olmasını beklemiyordum:)) yanımızda yattı..)) ..oto koltuğunu uyurken çook güzel kullandık..onun dışında durmak istemedi pek orada...bazen oturttum..bazen özgür bıraktım...kucağımda yanımda oturdu..kucağımdayken genelde anne sütü aldı..o kısmıda rahat oluyordum mızmızlanmıyordu..ve sessizce yolculuk yapıyorduk..yoksa çook zorlu olurdu yolculuğumuz..en büüyk avantaj hala anne sütü alan bebekle yolculuk yaptık..ve kendi aracımızda minik ailemizle...yoksa bu kadar güzel geçmezdi gezimiz...yanıma sadece yiyecek almadım..o.m. ye kremler sebamed desitin vs.-ateş ölçer..ateş düşürücü şurup-tırnak makası gibi ecza çantası hazırladım..ayrıca yeterli ölçüde bez..abartmadım çokk..biraz fazla koydum..eve döndük fazla bezlerle..ideal sayılabilecek derecede bez götürdim yanımda..bir de malum arabada ya da başka yerde alt değişimi yapacağım için alt açma bezi aldım yanıma..normalde hep yıkıyordum alt değişiminde..genelde otelde değiştirdim ve yıkadım ama..dışarıda olan alt değişimlerinde ıslak peçete ile vs.. sildim..pamuk da vardı hep çantamda ama peçete daha pratik geldi bana...:))ıslak mendil 1 kez kullandım..tahriş etmemesi açısından dikkat ediyorum böyle şeylere.bunun dışında malum karadeniz hava soğuk diye yelek*hırka mont aldım yanıma..yelek mont idi tabii..kaban almadım..:))bere aldım ama..:)) işimize yaradı..ayder güneş gidince serinliyor hemen..orada kullandık ama genel olarak tshirtle gezdi oğlumuz..bir tek ayder serindi..ve uzungöl biraz kalın giyindiğimiz yerdi..diğer yerler ankara nasılsa öyleydi..hatta döndük ankara sabah ve akşamları çok serinlemiş halde idi..çok abartmadan kalın şeyler de bulunsun yanınızda..bebek ne olur ne olmaz diye fazla fazla götürdüm..çoğunu kullanmadan gezdirdim eve getirdim ama içim rahattı..çocukla yolculuk böyle biraz..:))ne olur ne olmaz:))bunların dışında 19 aylık bir bebekle yolculuk yaptık..2 yaşa kadar bebek sonra çocuk diyeceğim sanırım ben oğlumuza..blogdaki yazılarda..ayrıca puset yanınızda bulunsun..işe yarıyor..mama sandalyesi olmayan yerlerde mama sandalyesi yerine kullanmak bile çok rahatlatıcı oluyor..sırt çantası kullanıyoruz normalde biz..ama normalde kullanmıyorsanız tatil için mutlaka alın derim..eliniz kolunuz rahat olur..bebek için su kabı da olsun yanınızda her daim..soğuk su içti bizimki..babası ağır çanta taşımak istemiyordu..ayderde gezerken çıkarttık su vs. yi...gititğimiz yerdede soğuk su içti..sesi kısıldı..biz ses kısılmasını soğuk suya bağladık..çok şükür ılık sular ile eski sesine kavuştu oğlumuz:)))
bunun dışındaaaa..aklıma gelmedi bir şey..olursa sorular-ya da aklıma gelenler yazıya ilave ederim inş....yanımda su ısıtıcı olarak 5 -1o liraya satılan kahve pişiricilerden götürdüm..lazım olur belki diye..çok şükür sıcak su vardı çoğu yerde..o dandik şeyi kullanmak durumunda kalmadım..bir de kapaklı bir cam kap aldım..muhallebiyi onda yaptım..böyle işinize yarayabilecek şeyler götürebilirsiniz besin saklamak için küçük kavanozlar vs..:)) ayrıca çocuk bu ne olur ne olmaz yedek ayakkabı da aldık yanımıza..kullanma ihtiyacı olmadı çok şükür..ve çarık çorap aldım..otelde vs. giysin dolaşırken oda içinde diye..ama bizimki sadece çorabıyla dolaşmayı tercih etti:)) hatta kimi zaman çorapsız:))