20 Nisan 2014 Pazar

Beypazarı

11 Nisan 2010

beypazarı gezimiz...

• kahvaltımızı yaptık..hazırlandık..yola koyulduk...güzel yolculuğumuz sonrasında..beypazarına giriş yaptık..nereden nasıl gezelim derken..hıdırlığa gider tabelasını gördüm..
  • ilk iş olarak hıdırlıkta başlayalım dedim..bu gezi planını ben yaptım..araştırmaları ben yaptım..o nedenle daha bilgili bendim..önceden de beypazarını görmemim de rehber olmamda etkisi vardı..hıdırlık kısmını önceki gidişimde görmemiştim..manzara olarak önce yeni beypazarını gördük..hıdırlık ta pek güzel değilmiş diye düşündüm...diğer tarafa ilerleyip..eski beypazarı manzarasını görünce hıdırlık güzel bi yermiş fikrine kapıldım..tepeden edindiğim bilgiler doğrultusunda restore edilen suluhan ı gösterdim..merkez sayılabilecek..ürünlerin satıldığı yeri tahmin ettim..orayı gösterdim..
namaz kılıp gezimize asıl başlangıcı yapalım diye hıdırlıktan ayrıldık..hıdırlıkta kuşbakışı gözümüze kestirdiğimiz eski-taş camiiye gidelim dedik..ismini şu an hatırlayamadım..babamla gittiğimizde de orada kılmıştık..öğleyi planladığımız yerde kılmadık..ikindiyi orada kılmak nasip oldu...
  • hıdırlıktan indiğimizde planladığımız gibi iniş yapamadık..bizim yol vardır diye düşündüğümüz yer çıkmaz sokakmış..bi amcaya yol sordum..suluhana bu yol çıkar mı diye..çıkar..merkeze gider bu yol dedi..suluhan kuşbakışı camiye yakın sayılırdı zaten...küçücük yer ne de olsa oralar..
  • mesela beypazarına giderken bi yer gördük..evler var..yapılaşma iyi..ama küçücük bi yer..niye buraya böyle evler yapmışlar diye düşündük..meğer orası ayaş merkezmiş:)) bu ilçelerin merkezleri de çok küçük..beypazarı da.ayaş da..haymana da..öyle...benziyorlar birbirlerine..
  • neyse arabamızı park ettik..sonra namaz kıldık..sonra örtücülerin oraları falan gezdik..yuvarlak masa örtüsü gördüm..annemlerle örtü aldığımız bi yer vardı hayati usta ismi...orada gördüm oraya has dokumalı yuvarlak örtü..tabiii ilerledikçe çeşitleri görürüm sandım..hep sentetik parlak kumaşlı yuvarlak masa örtüleri gösterdiler diğerleri..ben bi yerde gördüm dedikçe..yok olmaz..desen yuvarlak ama örtü değil diye açıkladılar devamlı..bir ara dalga geçtim..ne bu yaa herkesin ağzında desen yuvarlak diye bi şey var dedim:))) hiç öyle kavram bilmiyordum.model kare..desen yuvarlak...:))<>

• beğenmediğim için kumaşları.... hayati ustamın:)) oraya kadar kendiliğimden geri dönmüş oldum...orada gördüğüm örtüyü tekrar görünce pek sevindim..bütün örtücüler bitti gözümde..varsa yoksa tek örtücü hayati usta benim için..diğerleri yok falan diyorlardı..kendilerinden alayım diye..hayatiyi kıskanıyorlar galiba:)))
hayatinin dükkandan içeri girince..aman Allahım..ben burayı biliyorum..biz buradan alışveriş yapmıştık diye bi mutlu oldum..bi mutlu oldum..:)) bir sürü örtüye baktık..içime sinen bi örtü aldım..5 tl tanesi..
eşarp aldık..b. anneme..anneanneme..bi de kızkardesim bana geziden eşarp getirmişti..ona..3 eşarp bi örtü..12.5 tl. ile orayı kapattık..
  • örtü aslında en son alışverişimizdi..öncesinde..kuru aldık..susamlı yeni çıkmış..tadına baktık..aldık..2 paket susamlı..2 pakette sadesinden..2,5 tl sade..3 tl susamlı..
  • sonrasında baharatçıdan 3,85 tl lik alışveriş yaptık..kırmızı biber, zerdeçal,zencefil..
  • ondan sonra 6 lı güveç kabı aldık..5 tl
  • ondan sonra havuç aldık...1 tl
  • dönüşte örtücümü buldum.. oradan yukarıdaki hikayeler yaşandı..örtü alındı:))
  • arabamıza eşyaları bıraktık...
  • oradan..yolumuzun üstündeki müzeye gidelim diye heveslendik..nette paralı olduğunu okumuştum..pek güzel bi müze olduğunu düşünmüyordum..orada sordum yol üstünde..paralı dediler..vazgeçtik..direkt yemeğe geçtik..
  • internette taş mektep çok övülüyordu..orayı seçmiştim ben..beypazarının güveçi meşhur..dolma, tarhana çorbası,baklava,höşmelim(böyle yazılıyor) meşhur..orada yiyelim dedim.planımıza uyduk gittik..bi güveç geldi..küçücük..emre saç kavurma istemişti..neyse..yemekler benden 10 üzerinden 2 falan aldı..hadi 3-4 vereyim..ama ben taş mektebi beğenmedim..aslında bina hoş..bir sürü eski resim çerçevelenmiş..fotoğrafladım..ama yemek kötü..bi başka yer vardı..demircioğulları..orayı denemeyi tercih etsin gidenler..orası daha iyi olabilir..bi de orada her yerde her şey aynı fiyat olarak..tahminen lezzet olarak da benzer..o yüzden emin değilim..belki de demircioğullları da burası gibiydi..
  • tatlı yeme arzum vardı..baklava..ev baklavasını sevdiğim için..ama taş mektep benden puan alamadığı için...balavayı iptal ettim..baklava satan bi yerden alalım diye düşündük..gezerken görmüştük güzel bi yer..yemek sonrası gezdik biraz..baklava alalım dedik..baklavanın tadına baktık..onaylamadık..kilosu 15 tl ..idi..deepnote olsun:))
  • baklava da listeden silinince..havuç dondurması yiyelim dedik..birkaç yere sorduk..yoktu..sezon açılmamış..bi yerde varmış...ama bitti dedi adam..ellerinde havuç kalmamış:)) şaka gibi..orada bşr yerde duvarda güzel bi taş döşeme buldum..üzerinde beypazarı evi resmi vardı..foto çektirdim..bir grup pozumu çok beğenmiş olacak ki..şurada foto çektirelim falan diye...mekanımı çaldılar..:)) biz pastaneye uğrarken tekrar geçti oradan..o ekip mekanımı kullanıyordu..sırayla foto çektiriyorlardı..gülesim geldi..:)

• yemek yerken birkaç yer ismi not almıştım netten..oradaki çocuk(garson..küçük sayılacak çocuk) tan bilgi aldım..inözü vadisi mesela..ankara dönüş yolu üzerindeymiş..4 km falan..gidiliyo.r.maden suyu fab. o tarafta dedi..vadiye gttik aam fabrikayı görmedim..nedense..o vadiyi de önceden görmüştüm ben..ama vadi vs.. meşhur yer edasıyla incelememiştim:)) eğlenceli kısacık bi vadi turu yapmış olduk..sonra..gidişten daha kısaymış hissiyle geçen dönüş yolculuğumuz başladı..gezimiz son buldu.........