20 Nisan 2014 Pazar

İstanbul

23 Nisan 2010 23 nisan istanbul gezimiz

cuma namazı sonrası..toparlandık hemen..evden çıktık..2 yi bulmuştur çıkışımız.. 7:30 gibi ortaköyde arabamızı park ettik..ortaköy keyfi yaptık..kumpir,waffle.. kumpiri çok beğenmedim..yani bi kere ablamla birlikte yemiştik orada..o lezzeti galiba bi daha bulamayacağım..neyse..waffle güzeldi..madodan..o esnada..tam waffle keyfine başlarken..babam aradı..kalacağımız yeri aramamız..gecikeceğimizi haber vermemiz için..aradık..sonrasında da yola çıktık zaten.. güzeldi yolculuğumuz..kolay bulduk f.daki yerimizi.. giderken bolu dağı tünelini ben geçtim..1 saatten fazla 1 buçuk saate yakın belki..ben kullandım arabayı..dönüşte hızlı gelelim diye e. kullandı..hiç hız kesmeden..bi benzin almak için durduk o kadar.. neyse..misafirhanemz..beklentilerimizi çok yüksek tutmamız nedeniyle şaşırttı bizi önce..sonra yaşadıkça idrak ettik..güzel yer..deniz hemen yanımızda.. sabah..kahvaltıya geçtik..9 buçuk gibi..epeeeeeeyyy yedik yedik yediik....Atatürk köşkünü ziyaret ettik..komposto kaşıkları bile varmış eskiden..atatürk ün kullandığı eşyalar sergileniyor..çok iyi korunmuş..çok eski bi tarih değil zaten..korunmasa ayıp olur..o kadarcık yıllık şeyleri bile koruyamazsak...osmanlı zamanı..bilmem kaçıncı yüzyıl eserleri bile günümüze geliyorsa..aslında hayret edilecek şey değil:)) köşkte masa üzerinde bi ayna var...ayna karşı tarafın yazdığını görme imkanı tanıyor..değişik buluşları var Atatürk ün..açı kavramı üçgen kavramı zaten onun buluşu..geometri kitabı var..acaba kim bilir ne buluşları vardır..bunlar benim bildiklerim.. neyse..sahilde..yürüyüş yaptık...biraz yürüdük..hazırlandık..1453 panoramik müzeden başlamak üzere İstanbul u gezmeye koyulduk..

istanbul 2. bölüm

• 2. gün sabah kahvaltı..deniz köşkü müzesi gezimi..ve ardından panoramik müze gezisi ile başladı..müzeyi bulmamız biraz elimizle koymuşuz gibi olmadı.. 1 yeri 2 kere turladık..sur vardı..surdan ikinci kez geçince..ve fetih müzesine gidiyor olunca..şehri fethetmişiz ve şehre 2. girişimiz gibi hissettik..eğlendik:)) müze tramvay duağının yanı diye geçio..topkapı tramvay durağının yanı...gitmek isteyene duyurulur.
  • müze girişi 5 tl..bi de biz elektronik rehber aldık..5 tl..aa ben öğrenci olarak girdim..bnmki 3 tl idi:))
ben çok uzun uzun gezerdim orayı..e. sıkıldı biraz..direkt panoramik ortama odaklandı o..
e. orada savaşın canlandırılacağını düşünmüş..ama sadece müzik vardı..nasıl bi şey beklediyse o..kendi haline güldü zaten..benim beklentilerimi karşıladı..yani daha abartılı şeyler bekledim..okuduğum yorumlar neticesinde..ama düşününce..o kadarı bile yeter..
  • güzel bilgiler edindik..topları vs. yakından 3 boyutu ile görüyorsun..nasıl yani falan dedim..elektronik rehber önde 3 boyutlu toplar diyince...sonradan 3 boyutun bi cismin aslı olduğu bilgisini kavradım..hiç öyle konuşmuyoruzki günlük hayatta..kandırmaca yapmaya çalışıp abartmak diyelim daha doğrusu..bilimsel kelimelerle konuşup hayran kalmamızı sağlamak istemişler.. ama çaktımmm..o kadar bilimsel bi durum yok ortada..:))haaa işte şu...farklı bi şey değil die..güldüm:)))
insan gözü 14 m. sonrasını tek gözle bakar gibi görüyormuş, algılıyormuş..o nedenle 14 metre mesafeli en yakın görüntü notu vardı..şöyle bi baktım..14 metre yok gibi algılanıo..ama vardır bence de:)))
orayı gedikten sonra kültür evlerii ziyaretimiz oldu, girişte broşür vardı kültür evleri ücretsizmiş.onun tanıtımını koymuşlar...hadi gidelim dedim..emre de pek uyumluydu bu gezide..maşallah:))
kültür evleri de ücretsiz haliyle bile gezimi zor:))
  • e. müze girşinde kredi kartını bulamadı..ben misafirhanedeki pantalonunda kalmıştır..dün tam babam aradığında panikle fişi falan direkt atmıştın..oradadır dedim..en iyisi netten hesabına baktıralım dedim..cep telden giremedi..e. yardım etti..onu aradık..o baktı..içine sindi eiin..bi de böyle kart paniğimiz oldu:))
  • kültür evleri tam komedi..boş ..bi şey yok..nasıl kaçacağımızı planladık.eğlendik o esnada..özellikle sonrasında..o halimizle..oradaki laflarla..bizim kaçışımızla..nasıl kendimiizi oradan dışarı atma telaşımıza:))
  • oradan çıkınca eski kafaya geçtik..otoparkçı vardı komedi..kocam bi an peşin verecekti parayı..Allah tan adam ister şimdi ister sonra dedi..hiç verilir mi direkt..:)) zaten yol kenarı..park yeri olduğu bile belli değil..çok yakınında araba çekiyorlardı..neyse ki bizimkine bi şey olmdı..geldiğimizde otoparkçı da yoktu..ücretsiz..güvenilir gezi yaptık..:))
eski kafa mekana benziyor..biraz soluklandık..hep kendimizi içeren fotolarımız var..onlardan koayr mıyım bilmiorum:))
bunlar aslında tam gezi günlüğü gibi de oluyor..belki çıktı alıp öyle bi dosya hazırlarım ileride..
  • eski kafa sonrası fatih caddeleri..fatih camiide ikindi namazı..cemaatle.. cadde turu..trenchcoat aldım..yemek yedik..selam et lokantasında...babamla da orada yemiştik.orası tavsiye edildi diye oraya götürdüm kocamı..epey yedim..e.den çok yedim sayılır..hatta acaba dikkat çekti mi die düşündüm..ne çok yedi fln dediler mi bilmiorum..zaten dışarıda yemek yeme modumda olmayınca yemek istemiorum..bir sürü yiyeyim modunda olmalıyım..yoksa boşa gider gibi gelio:))

• oradan sonra eyüp e geçtik..akşam namazını cemaatle kıldık..sonra piyer loti..yürüyerek çıktık..e. sevmiyor yürüyüşü..gelmedik mi..sen gittin değil mi..yanlış yolda dğeiliz değil mi die die:)) çıktık..akşam..tıklım tıklım..önceden gittiğim için çok meraklı halim yoktu..yürüme yorgunluğunu attık..zaten gezideki mutluluğunu arabayla dolaşmaya bağladı..az yürüyünce mutlu oluo..tam zıt durumdayız..ben de yürüyeyim öyle deli gibi ..dağları taşları modundayım:)) biraz oturup..sonra yola koyulduk..marketten su,çikolata, kahve aldık..kocamın canı istedi kahve..odamızda kettle var zaten..ben zencefilii bi çay vardı odada..ondan içtim..zaten bir sürü çay çeşidi vardı..e. tam eğlencelik çay içio zaten..böğürtlen falan..:)) ona limon portakal seçeneğini de deneyebilirsin dedim..onu da içer belki die..istemedi:))) böyle renkli falan olacak sanırım..eğlencelik tabiri cuk oturuyor:)))

böyleydi 2. günümüz...

istanbul gezisi 3. bölüm..ve son...

• gezmizin 3. bölümü..3. günü..aynı zamanda dönüş günümüz..
sabah güzel bir kahvaltı sonrası..nereye gidelim derken..galata kulesini sevdiğim için..ve hiç gitmediğim için gezi alanı olarak..galata,taksim seçildi..tarafımızdan..
  • e.nin hep bir taksime gidebiliriz teklifi vardır zaten..ben pek tercih etmiyordum..boş bi yermiş gibi geliyordu..ama çok canlı..hareketli..enerjik insanların akıp gittiği bir yermiş..istiklal özellikle..
  • önce galata kulesine çıktık..kuleye çıkış 5 tl..öğrenci tam fark etmiyor..kule zaten her gün her yıl çıkılacak değil..şunu fark ettim..kız kulesi de benim için öyle..bu tarz kuleleri dışrıan seyretmek çok daha güzel..ihtişamlı..diğer türlü istanbul manzarasını bir çok yerden algılayabiliriz zaten:)) bir kere çıktık..içimizde kalmaz artık..kule sonrası istiklal e çıktık...yürüdük

• dizi çekimi vardı..kalp ağrısı imiş..tramvayın geçişi gidişi..bi sahneyi ne kadar özene bezene çekmeye çalışıyorlar..hiç akıl karı bi iş değil..neyse..biraz baktık sonra devam ettik yürüyüşümüze..bu arada giderkenki çekimde mavi gömlekli oyuncu vardı..onunla ilgili bi sahne çekiliyordu...dönerken..arabamıza doğru ilerlerken..farklı bi mekanda kıvırcık saçlı olan kızın çekimi vardı:) ..neyse..gezimizin anlatımına devam edeyim..

• ..saint antuan kilisesine baktık..bahçesine girdik..foto çektirdik..aslında 3 te açılıyormuş..ben bahçesini gezebilir miyiz dedim..oradaki abi-amca..hadi gezin dedi..kıyak yapma durumu oldu yani..orada foto çektirdik..benim çektiğim fotolarda e. italya da havasında..e nin çektiklerinde..bnm nerede olduğum dahi belli değil..o derece kuşbakışı çekiyor:)) minyatür sanatını icra etmeye hevesleniyor galiba..neyse o fotolardan birini face e koydum:)) sağolsun yine...:))
  • bu ziyaretler sonrasında..çok fazla başka yerlerde oyalanmadan dönüş yoluna geçelim istedim..erken varınca evimize yol yorgunluğumuzu atarız..iyi olur diye..haklıymışım