20 Nisan 2014 Pazar

7 Şubat 2013 Perşembe

umre günlüğümüz (mekke)

28 ocak pazartesi

medine- mekke yolculuğu yaptık.
yolculuğun bir kısmını otobüsün en önünde yaptım om ile..tutturdu gogo (araba)  diye....agladi...en önde çok şükür guzel sakin yolculuk yapti..hostes muavin koltuğu oluyor ya orada oturdum..kucağımda om..şoför mekke ye girdiğimizde eliyle gösterdi bize..mekke diyerek :)) çok hoştu... oturduğumuz koltuğun nasipleri işte bunlar :)))
ingilizce bilmiyordu..babası çalış çalış demiş..o çalışmamış...çalışsaydım bilirdim gibi tercüme etti biraz arapça bilenler... az biraz arapça bilmek çok faydalı olur orada..benim arapça dil kartım vardı..ama nasip olup okuyamadım..hatta inceleyemedim bile oraya gitmeden...

ne sorsak şoföre...sabır sabır diyordu..orada meşhur kelimeler...hacı sabır ve yallah hacı :)))
Burası yağmurlu...şaşırdık biraz...

Kabeyi gördü oğlum yakından..o.m. ilk umresini uyuyarak yapti..annesi o uyurken onun da saçını kesti..hatıra diye saklayacakmis:))
Dun gece 2, 5 ta yattık...tavaf değil de say çok zorluyor... hele de kucakta uyuyan bir 12-13 kiloluk çocukla:))
say ı 2. katta yaptık.

bugün çok özel bir gün..bir çok ilki barındırıyor...mekkeye ilk gelişimiz..Kabeyi ilk görüşümüz...om. nin doğum günü...om. 2 yaşında çok şükür...en anlamlı doğum günü kutlaması....ilk yaş daha önemli unutulmaz olur ya..benim tarihimde 2. yaş öyle...hatırlamak istediğim..yaşanabilecek en güzel doğum günü kutlaması-hediyesi bize burada olmak...
çok çok şükür..

Odamızda Kabeyi görüyoruz..çok guzel...büyük bir nimet..çok şükür...
53 katli otel..biz 20 deyiz... 2034 nolu oda..
yemek yedik-odada biraz dinlendik ve hemen buluşup Kabeye gittik..
tavafımız-sayımız...osman hoca yaptırdı ve o olmasa ekibimiz toplu bir tavaf yapamazdı sanki..zorlanırdık...
çok başarılı idi  umremizi yaptıran osman hoca...

umre sonrasında e. saçını kazıttı..biz kazıtmaya giderken yolda bi adam anladı bizim berber aradığımızı..orada müşteri avlayan bi elemanmış meğer....bizi berbere kadar götürdü..o.m. uyuyordu kucağımda..bana hemen tabure verdi...berberin önünde oturdum..e. de içeride saçını kazıttı...5 tl ye...otelimize geçtik hemen..avlunun hemen orada alt çarşı gibi bi yerde berberler :)) güzel bir hatıra oldu:))
müşteri memnuniyeti süper :))

ihramdan çıkabilmek için-umrenin tamamlanması için ihramda olmayan birinin saçınızı kesmesi gerekiyor..orada once e. benimkini..ben de oradaki başka bayanlarınkini kestim...2-3 kişininkini...böylece bi faydamız dokundu...oradaki teyze sen kesersin bizimkini makas sende kalsın dedi..ama ondan sonraki umreyi ben tek yaptım..ekibe katılamadım..o nedenle makas ben de kaldı...eve kadar geldi o makas:))
teyzeye dönüşte söyledim...hatıra olsun dedi..tatlı bi teyzeydi...:)

29 0cak salı
Sabah namaza gittik geldik om. ile..om. uyuyordu..sardık sarmaladık götürdük..
şu an om. uyuyor..biz de uyuyacagiz ins biraz daha...Burası yağmurlu...şaşırdık biraz...sabah namazında yağmurdan nasiplendik...

Bugün deve eti ikram edecekler..ve serbest gün yapabildiğimiz kadar tavaf yapacağız ins..
biz deve eti etkinliğine katılırsak epey vaktimiz gidecek..o.m. ile çok çok az tavaf yapabilirz diye o etkinliğe gitmeme kararı aldık...zaten maalesef bu tarz etkinliklere gidişimiz tur olarak çok aksamalı oluyor..toplandık diyene kadar en az yarım saat geçiyor...yedik içtik..biraz sohbet derken..saatler gidecek...
gitmemekle iyi yaptık inş...

Sabah kahvalti sonrası ailecek tavaf yaptık...öğleden sonrada tek başıma gittim om.yi emreye birakip...çok güzeldi ...kabenin örtüsüne dokundum kokladim..başımı dayadım dua ettim..
 şu an Om. Uyuyor...odadayim ben...emre tavafa gitti...nasipse akşam birlikte tavaf yapacağız...bende kabeyi seyredeceğim odadan.. hatimime çok az kaldı..onu okuyacağım ins....

akşam o.m. ile gittik tavaf yapmaya..ama bizimki yaptırmadı..1 şavt yapabildik sadece..otele döndük...

30 ocak çarşamba

mekke gezisi-ziyareti yaptık bugün..ve 2.umremizi yapıyoruz ..şu an emre tavaf, say yapiyor...gidemedim om. gogo krizine girdi...gezi sonrasında mekke suyuna soktum o.m. yi ihram yasakları nedeniyle sabunsuz şampuansız yıkandı o.m...:)) ....niyet ettik arafatta...

sevr dağı- hira mağarası

, mina
müzdelife
cennetul mualla kabirstanı

peygamber efendimizin doğduğu evi  gördük...

otobüste baktık inmeden cogu yerde...om. otobüs şoförünün yanında oturdu ...akrabamız olsa bu kadar ilgilenmezdi..nazını çekmezdi otobüs şoförü...Allah razı olsun ondan..sevdi bizimkini...bizimki de zaten direksiyon hastası...gezi sonunda yoğun trafik kısmında kucağıma aldım..uyur gibi oldu..sonra hira mağarasını görmeye indik..ondan sonra çok zor oldu...inip otele yürürken artık krize girmişti...
sonrasında odada banyo yaptırma-uyku :) sakinledi biraz...çok şükür...

ben umremi  ikindi sonrası  yaptım çok şükür..tam akşam namazına durulduğu anda safa merve arasında son gidişimi yaptım ve merve de namaza durdum..nasıl ucu ucuna yetişmiş oldu:)) anlatamam :)
say ı bu sefer ilk katta yaptım...ilk kat daha farklı..dümdüz değil.hafif yokuş var safa ve merve çıkış noktalarında...

safa tepesi

resimleri netten aldım..bana ait değil hiçbiri...

az öncede 4 tavaf yaptım om. uyuyunca gittim....tavafta medine hocayı gördüm.görüştük....yarın hudeybiye, deve sütü develerle foto. etkinliği ve umreye niyet var..ama om.nin krizi nedeniyle otobüs binmek istemiyoruz....gitmeyelim en iyisi burada tavaf yapalım dedik...
Durumlar boyle...

tavaf sonrası gidemeyeceğimizi mustafa ç. beye söyledim.. umreye niyet etmeseniz de gelin görün dedi..gelsek zaten niyet ederiz..bizim sıkıntımız o.m. nin direksiyon krizi dedim...:))

31 0cak perşembe

Gitmedik hudeybiye ye ve deve etkinliğine...o.m. bizi perişan ediyor gogo diye...hayvan sevgisi süper:))kedi kovaliyor, seviyor, kuyruklarından falan çekiyor...hiç korkmuyor...yatan kedileri dürtüyor :))
Develeri de severdi ama artık büyüyünce sevsin nasip olursa inş. :)) yorulduk artık krizlerinden bitmek bilmeyen enerjisinden....
Odadan az çıkma kuralı var om. ye şu an :)) dönüşümlü ibadet yapıyoruz e. ile...
Sabah 3 tavaf yAptım...simdi sıra e. de..  om. uyuyor şu an

om. yi çok seviyorlar..ismi bilindik ya:))kolaylıkla söyleyebiliyorlar.. el sallamalar, öpücük yollamalar, mest ediyor milleti biizmki ..bi de dede diyor  millete:)) daha da hoşlarına gidiyor....
:)))
pilav makarna hastası..bir de kakaolu kek...:)) pipetle kutu meyve suyu içti..pipet kullanmayı da öğrendi burada..bir de sol üst köpek dişi çıktı..
konuşmasını ilerletti...dolapta ütü var ve ütü masası....onu gösterip tütü diyor..bi de beni gördüğü icin ütü yaparken hareketlerini yapiyor utulemenin :))

bin dawood da uğradık bugün...karanfil kakule aldık..akik taşı aldık..içime oturdu biraz..kazıklandım hissindeyim:))  bin dawood mekke de çok güzel..medine deki pek hoşuma gitmedi..çok dağınık ve hiçbir şey yoktu..ne karanfil ne kakule...

tavaftan geldim.. şimdilik totalde 2 umre 15 tavaf yaptım...çok şükür...
Bi tavaf 35, 40 dakika sürüyor genelde...duruma göre artıyor tabii süre..

1 şubat cuma
artık toparlanma günü...
kahvaltı sonrası tavafa gittim..2 tavaf zar zor yaptım..cuma günü olduğu için çok çok kalabalıktı...bunu düşünemedik tabii...tavaf bitince otele zor ulaştım..epey vaktimi aldı..ben o.m.nöbetini devralacaktım..ama om. de dışarı çıkmak istedi..hep birlikte çıktık odadan..o.m. uslu durur mu hiç...ben cumanın farzını kılamadan hutbe aşamasında om. yi odaya götürdüm... odada ağladı..çıkmak için...çıkardım tekrar dışarı...o sırada cuma namazı bitmişti..e. ile karşılaştık...om. ye yolculuk gıdası aldık bin dawooddan...kabeye gittik hep beraber..ben namaz kıldım..o.m. zemzem içti bol bol:)) foto çektik o anları...üst kata çıktık orada om. koşturdu..biz biraz oturduk...sonra odaya geçtik..e. ikindi akşam yatsı namazını kıldı..o sırada ben hep odadaydım..valizi topladım...yatsıdan sonra ben tavafa gittim...veda tavafımı  da yaptım...vedalaştım...kaza namazı kıldım..bir yasin okudum..dua ettim...zemzemimi içtim...otele doğru yol aldım...

bugün öğleden sonra o.m. nin burnu akmaya başladı..dün akşam yemeğini otelin bizi yönlendirdiği yemek alanında yedik..çok soğuktu...orada üşüdü sanırım o da..ona bağlıyoruz...hafif ateşi de var...

2 şubat cumartesi

fotoğrafı netten aldım.bana ait değil.. bana göre cidde girişi..ya da bakış açınıza göre mekke girişi :))

sabah kahvaltı sonrası yola çıktık..ciddeye gittik..1-1.5 saat sürebilecek bi yolculuk...

şoförümüz hızlıydı..diğer otobüsten çıkarma yaptılar bizim otobüse hatta :)) çok hızlısın yavaş git dediler şoföre..ve ynlış terminale gidersek çıkamayız bi daha kolay kolay...uçağa yetişemeyiz diye terminal kontrolü yapıldı yetkiliye danışıldı...şoför süperdi..tam yoksul filmindeki kafa...rahat-eğlenceli-dertsiz kedersiz...
terminal girişinde kart veren makine bi şey söyledi...bizimki what what falan dedi:))) güldü..kartı veren makineye thank you falan dedi....biz çok eğlendik eşimle...

bir de terminallerde..hava alanlarında hep terminal filmi geliyor aklıma..çok güzel filmdir:))

13.55 uçağı 14.20 de kalktı...temizliği yapılıyordu o sırada sanırım..uçak hep bekliyordu ama kapıları açmamışlardı bize..bu fikre kapıldık...thy süper...ikramlar süper..çok çok beğendim...
o.m. bol burun akıntısı ve panik yapmayacağımız şiddette ateş ile yolculuk yaptı...sanırım dualarımız kabul oldu ...kolay rahat yolculuk yapalım sıkıntı yaşamayalım rahatsızlık vermeyelim diye çok dua ettim..o.m. hastalığın etkisiyle bizi rahatlattı yolculukta...
ist. ankara uçağında hep uyudu..
cidde-ist. arasında ise uyudu -birazında uyandı ama yine de pek sorun olmadı..
ona yolluk hazırlamıştık...babasının ısrarı ile..çikolata ve bonibon...sadece biraz bonibon yedi ist. da havaalanında..onun dışında yemedi çok şükür ıvır zıvır..

cidde istanbul arası 3.5-4 saat sürüyor...hava trafiğine bağlı :)))
istanbul ankara arası ise 45 dakika-1 saat arası..yine trafiğe bağlı :))) bizim dönüşümüz de 45 dakika dedi pilotumuz tahmini süresini..ve dediği gibi de oldu sayılır :))