20 Nisan 2014 Pazar

Çocukla Umre Günlüğümüz 1 - Medine

6 Şubat 2013 Çarşamba


umre günlüğümüz (medine)




24 ocak perşembe 

Yolculuğumuz guzel geçti..om. ile çok şükür...uçakta uyudu medineye gelirken ...uyandığında da az mesafe kalmıştı oyaladik... 
otelimize gitmeden namaz kıldık..aslında otelde kılınacaktı..ama apar topar indik..otele gitmeden kılınacakmış dediler...
Biraz program oturmamış turumuzda .. anlık plan yapıyorlar..ilk gelişim ve  yanımda om olduğu icin zorlandım biraz 

Otel guzel..yemekler guzel..çok yakınız mescid e...otel de odamız ayarlanmamış..birkaç aile sıkıntı yaşadık ilk anda..bi süre bekledik ayarlanmasını...odamız çok genişti..güzeldi...1111 numaralı oda...harisiye otel..:)




bay-bayan mescidi nebevi ye ziyarete gittik otele yerleştikten sonra.....orada namaz kıldık...

az once geldim peygamber efendimizi ziyaret ettik...çok kalabalık cokkk..yarın da ins ziyaret edeceğim...
Akşam namazında mescide giremedik om ile..o.m. nin  bi oyuncak hediyesi var..suriyeli birinde gordu..oynamak istedi..sonra bırakmadı..onlar da hediye ettiler :))seviyorlar türkleri..kardes ülke diye...

Mescid e oyuncak almıyorlar..ikindi de girdik..sonra 2 kez denedim almadılar...akşam namazını avluda kildim :)) o.m. suriyelilerin hediyesi halka oyuncağı bırakmadı..giremedik içeri...bi şey değil figürlü falan değil...oyuncak olunca almadi ...

O.m. guvenlik kemeri ile genelde..namaz da özellikle çok ise yarıyor...
burada çok hediye veriyorlar om. ye.....biz de o hediyeleri hediye ediyoruz..o .m. her gördüğü yemeği istiyor...millette veriyor paylasiyor...akşam namazında ekmek gofret şekerler...:)) om. yemediği kadar abur cubur yiyecek gibi burada..

yatsıdan sonra ziyarete gittik bayan rehberimizle...o.m. yi babasına bıraktım...uyutma kısmı sorunlu olmuş...ağlamış :((( ben odaya döndüğümde daha yeni uyudu dedi babası ....

 üstteki eski bir görüntü olsa gerek..her iki foto da alıntıdır..nette buldum...


25 ocak cuma

Teheccud namazını kıldım..ardından sabahi...om. de yanımda uyudu mescid de..namaz bitti kaza kıldım..dua ettim..o.m. uyandı..yeşil kubbeye gittim..grup orada toplanacaktı.....babasına kavuştu orada o.m. ..erkekler cennetul baki ye gitti..biz otele döndük o.m. ile..gruptan bi teyze araba aldı o.m. ye...otel odamızda oynar artık :)) malum mescide götüremiyoruz..yasak :)))

 Cennetul Baki Mezarlığı....bayanları almıyorlar...sadece erkekler girebiliyor...

Öğlen cuma namazı kıldık. grupta bir tek çocuk bende olunca beni de görevlilerden kaçırıp çocuksuz bölüme girdik...orası ravzaya daha yakın çünkü...orada namazı kıldım..kıldık..om. çok bunaldı..epey uzun sürdü...om. ile Peygamber Efendimizi ziyaret ettik, selamladık.

çok yorucu bi süreç...ayakta zor duruyor insan...o kadar kalabalık ve malum kadınların bölümleri sorunlu olur genellikle....itiş kakış...görevli yardım etti..ve yabancı bi ülkenin vatandaşları :)...hangi ulkedendiler bilmiyorum...süperdi yardımları...çok sağolsunlar..:) om. yi biri tuttu..biri de benim namaz kılmam için mekan desteği sağladı :))  2 rekat namaz kılınıyor...yeşil halinin üzerinde...cennet bahçesi diye geçiyor orası...
Ikindi namazında endonezyalilarla samimi oldu o.m. ..mescidin dışında, omer hattab kapısında namaz kıldık....o.m. ile foto çekildi biri ...bizimki onu o bizimkini sevdi...ıngilizce bilmiyordu..fotoyu isteyemedim o yüzden...


Medine maket müzesinde sunum yapıldı medineyle ilgili aksam ezani oncesi..yarın bölgeyi gezecegiz...
Bugün epey yoruldum...
resim netten alınmıştır..bana ait değildir..

Akşam namazında da tabure namaz kılan teyze vardı önümde..o.m. onun taburesini falan elleyip hafif yerinden oynattı...
:))Allah tan alıp goturmedi ve fazlaca çekmedi...teyze çok kızardı...:) oyle bir yapısı ve bakışı vardı :))))

Araplar hiç temizlik takıntısı yaşamıyor..om. ile rahatız biz o açıdan :))...o da döküp saçıyor:))  mescid de zemzem içiyoruz devamlı ..o.m. saçıp savuruyor..bol buldu ya :))

Yatsı namazı kılınıyor şu an..e. mescide gitti..om. namaz kılmaya başlandığında uyudu...ben de gidecektim om ile ama yoruldu om. Tabii ben deyoruldum..emre gelince gidip namazımı kılacağım ve ziyaretimi yapacağım

26 ocak cumartesi

Teheccud e gittik..ardından sabah namazı..om. farz kilinacagi sirada uyandı...kılarken farzı anne diye ağlama numarası yapti :)))
Medine gezisii yaptık..uhud  dagi /savas alanina gittik.okcular tepesine göbek bağlarını bıraktım oğlumun ve süt oğlumun....uhud şehitliğinde hz hamza da yatıyor...

 okçular tepesi, uhud dağo-şehitliği..ve Peygamber Efendimizin  uhud dağında saklandığı yer

Kibleteyn mescidi ziyareti



Hicazdemiryolu ve Cuma mescidi ni  otobüsten gördük..inmedik...

 cuma mescidi...ilk cuma namazınn kılındığı mescid
 hicaz demir yolu.ten istasyonu  ayrıntılar için bakınız....http://tr.wikipedia.org/wiki/Hicaz_Demiryolu



Hendek savaş meydanını da inmeden gördük...zaten görmedim gibi bi şey...Allah tan dun makette gösterdiler...yoksa yerleşim yeri hendek kısmı o nedenle pek anlaşılmıyor..ama uhud çok guzel...


Kuba mescidine gittik..cumartesi günü evinden orada namaz kılmaya niyet edip abdestle çıkan 1umre yapmış gibi olurmuş...biz tam bunlara uyan bir haldeydik...bize nasip oldu inş...Allah kabul eder inş..
çok kalabalıktı..Allah tan o an o.m yanımda yoktu, babasının yanındaydı....hemen bayanlar bölümünde yer buldum..yer bulmak bile imkansız gibiydi..en onlere gitmemiş herkes giriş kısmına yığılmış...en onde kendime yer buldum hemen çok şükür ).
 Kuba mescidi


Ardından hurma bahçesinde kahvaltı..hurma aldık acve ve medine hurmasi...
Om. Orada kakasini yapti..değiştirdim orada...otelde de medine suyuna girdi...:))
Öğlen mescide giderken karanfil kakuleye baktık...yoktu bin dawood da..feraceye bakmaktan vazgeçtim...zamanımı kaybedip kendimi yormak istemiyorum..
Öğlen namazı farzinda om. Uyudu...çok rahat ettim..yabancılar çok yardımcı oluyor...sabah endonezyalilar in arasindaydim...çok iyi onlar..öğlen libyalı falandi...sağolsunlar...


grubumuz geç toplanabildiği için gezi biraz hızlı ve daha az mescid ziyaret ederek tamamlandı..çünkü öğle namazına mescidi nebevi ye yetişmemiz gerekiyordu ..yetiştik çok şükür :))
yatsıdan sonra otelde seminer var...emre oraya gidecek..

O.m. Akşam om ali tatlisi yedi..yedik:))


mama tarzı bir şey..ben sevdim :))tipine bakınca pek cazip gelmiyor ..pek tadına bakan olmadı sanırım...

ayrıntılar için şu adrese bakabilirsiniz..ya da nette araştırabilirisiniz...
   http://allrecipes.com/recipe/om-ali/


27 ocak pazar

Sabah etkinliği sonrası odada dinlenmece..ardından ogle namazina gittik..o.m. babasından ayrılmak istemiyor..babası yanına almiyor...epey gezindi agladi..döndüm geriye..odada uyudu az once...
sabah namazıi sonrasi Hz. Ebubekir  Hz.Ali Hz. Ömer Gamame mescidi var ..orayı gördük..zaten hemen mescidin yakınında...

 hz. Ali Mescidi
 Hz. Ömer Mescidi
 Gamame mescidi
Hz. Ebubekir Mescidi..

Babasıyla kildi ikindi ve  akşamı o.m...ben çok  rahat ettim...yatsıya gitmedim yine..om. yi uyuttum.
Yatsı sonrası ravzayi ziyaret edip artik vedalasacagim..yarın ogle namazı sonrası ins. Mekkeye yola çıkacağız...
(2, 5 saat sürdü  ziyaretim...çok yoğun kalabalık...epey bekliyoruz....itiş kakış oluyor...).

toplam 4 kez ziyaret yapabildim..birinde o.m. de vardı yanımda..çok şükür...ve bol bol namaz kıldık...orada 40 vakit namaz kılmak önem arz ediyor..biz 4o vakit orada kalamayacağımız için kaza namazı kıldık..fazla fazla..Allah kabul eder inş...
Mecid-i Nebevi dünya üzerinde namaz kılınması için övülmüş 3 mescitten biri. İçerisinde Ravzayı Mutahhara'yı yani cennet bahçelerinden bir bahçeyi barındırıyor peygamber efendimizin eviyle mihrabı arasında kalan bu alanda namaz kılanlar, cennet bahçesinde namaz kıldım deseyalan olmaz deniliyor.
ravzada sağ tarafta mihrab sol tarafta Efendimiz in, hz. Ömer ve hz. Ebubekir in kabirleri var..

28 0cak pazartesi
sabah 11 de valizimi kapattık...öğlen namazına erkekler ihramlı olarak gittiler..mescidde kıldıktan sonra namazımızı otobüsümüzün kalkmasını bekledik...zaman kaybettik bu aşamada...

Mekke ye hareket ettik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder