20 Nisan 2014 Pazar

Kilis

29 Ağustos 2013 Perşembe

(2013 yaztatili) Kilis gezisi

kilise doğru.......ve halep çok yakınımızda.....

Kiliste ilk durağımız Şurahbil camii oldu..cemaatle öğle namazımızı kıldık.
burası kilisin en kuzey ve en tepe noktası

ardından neşet efendi konağına gidelim.orayı gezelim dedik..ama kapalı idi...
malum müzeler pazartesi kapalı :)))

Şehitler anıtı

içeriyi fotoğraflamadım..bi bakıp çıktım:) o kadar

Osmanlı_sinan kokan bir cami Tekke camii...mimar sinan ın eserleri içinde yer almıyor ama  mimarı kim o da bilinmiyor...ve mimar sinan ın tarzına benzetiliyor. o nedenle biraz mimar sinan mı yapmış acaba düşüncesi yer alıyormuş zihinlerde :)

Tekke camiinde listemdeki yerleri sorduğum amca o kadar yardımsever bir amcaydı ki...
kilisle ilgili bize rehberlik etti ileri yaşına rağmen..
ismini de yazacaktım ama unuttum.soyadını hatırlayamasam da ismi Hacı Hasan diye kaldı aklımda..

suriyelilerin çok iyi hayata ve ortama tutunduklarından bahsetti..bizim katiyen gitmeyeceğimiz pis akrepli yılanlı kuytuları köşeleri temizleyip oralara yerleştiler dedi...
kötü bir şey söylememesi bizim amcaya saygımızı hurmetimizi artırdı..bizim gençlerimiz nasıl bozulduysa onlarında öyle..yaşlılar bize yakın ama gençler farklı..6-7 yaşındaki çocuklar sigara içiyor..çok sigara içiyorlar dedi..bizim gençlerin bilgiayara düşkünlüğü var. onların da sigara dedi..
sigara olayı cidden sıkıntı..Allah yardım etsin..

iş bilen eğitimli kişiler burada çalışmaya başladılar..dedi..
ürünlerin piyasa fiyatlarının çok düştüğünden bahsetti amca..ürünleri suriyeliler çok uygun fiyata paraya cevridikleri için  esnaf da o fiyatlara göre düzenleme yapmış.

kısaca bilgi aldık amcadan suriyeli kardeşler hakkında...

mülteci olmak ne zor dedik..kendi vatanımızda insanlarla muhatap olurken yoruluyoruz eziliyoruz..hele bir de mülteci olmak ne zor...

bu sınav hepimizin...Allah kolaylaştırsın inş.

Muallak Camii

şu halka-kemer şeklindeki yapının üzerine cami (minaresi)  inşa edildiği için cami muallakta kaldı..boşlukta kaldı diye ismi buradan geliyormuş...
:))
caminin isim hikayesi ilginç...:)) gülümsetti beni

Minaresi orijinal..diğer kısım devamlı hasar görmüş yıkılmış yapılmış vs.. birçok cami böyle zaten

kilis sokağı :))

1460 yılındaki camiden  kalanlar sadece yapımla ilgili ıkı kitabe.. diğer kısım 1962 yılında baştan yapılmış..

kilis meydan

Kuyumcular Çarşısı

meşhur bir yer kiliste...biz de dondurmasını tattık..çok da uygundu fiyatı..

kilis gezimiz burada son buldu...bir öğle vaktine sığdırdık kilis gezimizi... zihnimizde oluşan karışık ortamla karşılaşmadan güzel vakit geçirerek...kültürlenerek kilisten antepe döndük..
yemek yedik antepte (imam çağdaş) ve adıyamana doğru yola çıktık...