20 Nisan 2014 Pazar

Pasaport

12 Aralık 2012 Çarşamba

pasaport

bu sabah emniyete giderek işlemlere başladık:)) hiç bu kadar kolay olacağını düşünmemiştim..emniyettekiler genel memuriyet zihniyetinden çoook uzaklar..çalışkan-yardımsever-esprili-yol yordam gösteren güzel yönlendiren özellikteler...

randevu ile başvuru yaptık..ama randevu almasaydık da bu şekilde işlerdi düzen bence..çünkü sizin randevunuz var mıydı diyen olmadı..aldığımız sıra numarasını hiç göstermedik..bankoda boş duran görevli hemen aldı evraklarımızı...tabii eşim arabayı park ederken ben boş durmadım sıra numarası aldım ve foto çektirdim orada hemen...şipşak:)) 5 tl 3 boy büyük 3 boy küçük 6 adet resim...2 tanesi pasaport işlemi sırasında alınıyor..kalan sağlar bizim:))

fotoda eh işte kıvamında..kimlikteki fotodaki kadar kimse çirkin değildir mantığı ile avutsun herkes kendisini...bugün okudum facete bi söz..ona eklemeler yapıyorum ve yazıyorum kendimceo sözü

..kimse kimlikteki kadar çirkin- facedeki kadar mutlu-zengin-gezgin, twitterdaki kadar açıksözlü(dobra)-esprili  değil bence:))

zamanla daha da ilavelerim olur muhtemelen bu söze...

foto çekimi makine sistemi vardır ya..oturursunuz ve kafanızı bi daire içine alarak karşı panoda hizalarsınız ve çekim biter...ay güzel çıktım olmadı bi daha deme şansınız yok..kısmen var..ama o da her defasında para ile...adam zaten yorulmuş vaziyette..öyle bıkmış bi ifade ile iş yapıyorki...fotoları bile yamuk kesmiş..Allahtan çok önemli değil..kenar kısmındaki yamukluk sorun değil:)))

neyse e. geldiğinde o.m. ile yanına gittik..o da bize bakıyordu..hemen bankoda boş duran görevli bize yardımcı oldu..pasaport harç ücreti vs. yatırmaya gitti e...o sırada biz işlemlere başladık...benim parmak izim yoktu..e. nin vardı..gittim parmak izi verdim...çok komikti o kısımda..benim parmak izim belli belirsiz çıktı..elime sprey sıktı görevli..o biraz işe yaradı..zaman geçince kuruyor tekrar sıktı..hırsızlık yapsam parmak izim kalmayacak yani dedim.. :))

imza atılıyor işlem sonunda..dikdörtgen bi alana kenarlara pek yanaşmadan imzanızı ortalayıp atmanız gerekiyor..bi genç bey vardı..o attı..ama nasıl büyük..istesen büyük at desen atamaz insan:)) sonra fark etti ...görevli tekrar kağıt çıkardı..ona attı..bu sefer daha iyi ortaladı küçülttü imzasını..o an çok eğlendik..hatta sonrasında çok eğlendik..görevli korku insana neler yaptırıyor dedi. iki imzanın birbirine benzemediğini de ilave etti..çok ayrıntılı yazmayacağım bu kısmı..ama bizde bu komikliğin yeri ayrı olarak kalacak galiba:))


işlemler şipşak oldu...yani nasıl teşekkür etsem devletime- değerli çalışanlara bilemiyorum...ama güzel muameleden anlayan benim gibi kişiler eminim hayırla yad ederler her daim sizi...

o.m. uslu durdu orada..arada mamma diye konuştu..ben parmak izi çıktısını beklerken uzaktan babasının yanından anne diye seslendi bana..sonra yanıma geldi...:)) çok şirindi..mandalina yedi mamma nidaları karşısında annesi onu aç bırakmadı:)))


hatta emniyetin önünde babasını beklerken orada bile devam etti mandalina yemeye...ve son olarak sanırım emniyet müdürümüzü de karşıladık o.m. ile kapıda :))

saygıda kusur yok gördüğünüz üzre:))

Allah pasaportlarımızın hayrını göstersin şerrinden korusun inş..


pasaport işlemi için kendiniz gideceksiniz parmak izi alıyorlar...eski pasaportunuz varsa onu da götürmenşz gerekiyor..iptal edip yenisini veriyorlar..ayrıca 2 biyometrik foto şart...nüfus cüzdanı..ve harç ücreti dekontu..harç ücretini biz emniyet veznesinde yatırdık..fotoyu da orada çektirdim..kısa ve öz olarak durum budur


ps.: pasaportlar başvuru yaptığımız günü de dahil edince toplam 5 iş gününde elimize ulaştı..
yani pazartesi başvuru yapan cuma günü pasaport sahibi olabilir..biizm hesaba göre durum budur:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder