20 Nisan 2014 Pazar

Sümela Manastırı (Meryem Ana)

Sümela Manastırı (Meryem Ana)

araçla ayder ve sümela manastırı girişinde para ödüyorsunuz..ayderde 10 tl..sümela da 15 tl otomobille giriş olunca araç başına bu bedel..ayrıca sümela manastırı kişi başı 8 tl...4-5 kişilik aile hatta daha fazla sayıdaki aile için*topluluk için tamamen soygun..hani kültürlenme hani gezme-dolaşma..hadi biz bebekle 3 kişiyiz..hatta sümelada öğrendim öğretmenler için müzekart 15 tl..yarı fiyatına yani..keşke gezi başında bilseydim bunu dedim..hatta sümelada bile almadığıma sümelayı gezerken bi ara pişman oldum..ve sümela çıkışı bu pişmanlık bi süre devam etti...bilmeyenlere duyurmuş olayım bu bilgiyi..çok gezeceğim..sümelayı da gezeceğim diyenler müzekartla gezilerine başlarlar ise..acıları biraz az olur sümelada.:)) müzekart 30 tl..öğrenci ve meb öğretmenlerine 15 tl..bilgiler bu kadar..gelelim sümelaya...beni hayal kırıklığına uğrattı..yıllardır fotosunu gördüğüm..tv de izlediğim mekanın içi beni hayal kırıklığına uğrattı..meğer ben dışındaki görüntüyü çok seviyormuşum..içi boş geldi..neden...??? öğrenci odaları vs. gezilemiyor..bazı yerler ziyaretçiye açık değil..o kısımları da ben merak ediyorum..daha cazip bence..hem o kadar para al..hem
bu tarz cimleler ile..yoksa cidden çok zorlu bi yol değildi biizm için çoook şükür..hareketli 19 aylık bi bebekle yaptık biz bu geziyi..çok şükür iyi geçti..artık siz kıyaslayın kendi durumlarınızı..ayrıca bebek arabasıyla(pusetle) böyle kalelere..manastırlara oraya buraya tırmanmayın bence..sonra bebek arabasını taiır hale gelirsiniz..ben her seferinde kalelere çıkarken o.m. eğer uyuyorsa acaba çıksak mı pusetle dedim..ama pusetsiz çıktık..uyandı vs. ama pusetle de uyanır ve daha da yük edinirdik kendimize..bu da dipnot olsun...sümela ile ilgili yorumlarım böyle..beklentiler-hayaller herkes de farklı..sizi belki de çook mutlu eden..büyüleyen bi yer olacak..ben de maalesef öyle bi etki olmadı..gözümde çok büyütüp gitmişim:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder