20 Nisan 2014 Pazar

Kahramanmaraş

26 Ağustos 2013 Pazartesi

(2013 yaztatili) Kahramanmaraş gezisi

bayramın ücüncü günü (cumartesi) kahvaltıyı yapıp saat 10 da yola cıktık ve öğlen 1.30 ta kahramanmaraş a vardık. namaz kılıp karnımızı doyurmaya orada edindiğimiz öneri doğrultusunda küçük ev e gittik..

küçük ev de yediklerimiz güzeldi.lakin müessesedekilerin yüzüne soylemedim ama buraya yazayım masaya ikramlık olan gelen salatadan para alıyor.
işletmecilikte böyle bir şey olmamalı.
ben sipariş vermemişsem salata getirmemeli..getiriyorsa parasını almamalı...
su değil ki canım bu..içersen ödersin içmezsen kalır diye bir şey yok :))

onların mantığının yanlış olduğunu şuradan da anlarız..mesela tabak tabak kebapları sıralamıyor..soruyor hangisini istediğimizi değil mi..
işte bu kadarrrr...
yani eleştirmekte çook haklıyım:)))

neyse içimi doktukten sonra maraşta tattığım çok lezzetli çorbayı anlatarak devam edeyim :))

maraş ın ekşili çorbası... içinde yok yok..mercimek bulgur buğday patlıcan semizotu pazı ıspanak  sumak ekşisi ..malzemenin sebzelerinden yeşillik kısmındakilerden çıkartma yapılabiliyor..kalan bakliyat patlıcan ve sumak ekşisi olmazsa olmaz anladığım kadarıyla..
bizimki bol malzemeli idi..ve çook acı idi..
garsona sordum..biraz acı..boğazdan geçerken çok hafif yakabilir dedi..
o.m. için sormuştum..aa biraz acı yer diye sorun olmaz dedim..

çorba geldiii...acı ama ne acı...çoğu yetişkin yiyemez...:)))
acı algısının çok farklı olduğu bir kişi idi garson galiba...ya da aşçı-şef o gün çook acılı yaptı o çorbayı :))

çook tavsiye ederim...denemek isterseniz cesaret vermiş olayım..çok güzel bir çorba....

işli köfte yazıyordu menü de...arkadaşım var maraşlı o içli de işli de  her ikisi de deniyor aslında dedi ..sonuç olarak lezzetinden bahsedeyim gayet güzeldi..beğendik:)

yemek sonrası  yaşar pastanesine (mado da diyebiliriz kısmen :))) ) uğradık..dondurmayı tattık. elimizden taşımayalım diye o an almasak da sonrasında maraş kurabiyelerimizi  ve maraş çerezlik tarhanamızı aldık. bunlar mado etiketiyle satılıyor..
tarhana her yerde satılıyor.ama orta yere serip kurutuyorlar.o nedenle biraz tiksindim. mado temiz olur düşüncesiyle madodan almayı tercih ettim onu da. yapan firma olarak değil paketleyen olarak adı geçiyor yaşar pastanesi diye..inşallah temizdir. yalnız ben çerez olarak değil onu çorba yapıp değerlendireceğim..tadı hiç bana göre değil..çerez olarak maalesef tüketemeyeceğim ...

yaşar pastanesi

kaleye doğru yürümeye başladık..o yürüyüş bizi yordu. yol üzerindeki kahramanmaraş çarşını-baharatçılar çarşısını da görmüş olduk.

aşağıda kaleden görüntüler var.

kaleden maraş manzaraları

aşağıdaki görüntülerin sırası ve çekim kalitesi maalesef pek güzel değil..çok kalabalık sayılabilirdi müze..o nedenle rahat çekim yapamadım.
müze çok güzeldi. olaylar minyatürlerle çok güzel anlatılmış.zihinde kalabilir hale getirilmiş.
tebrikler :)

müze sonrasında Ulu cami de ikindi namazı kıldık. caminin bayanlar bölümüne girdim sadece tam ezan okunurken vardık. o nedenle giremedim. camiden çıkışım ise olaylı olduğundan camiyi kısmen görememiş oldum.
ahşap cami örneği diye not almışım. maraşın en meşhur tarihi camisi

namaz sonrasında
alışverişimizi yapıp  17.30 itibariyle gaziantepe doğru yola çıktık..kısa bir maraş turuna aslında çok şey sığdırdık :)
biz minik sevimli bir şehir olarak tanımladık ve sevdik maraş ı...

çok beğenmedim.tavsiye etti arkadaşım ama bence çok iyi değildi.Allah tan tadımlık aldık  :))
maraş çöreği...ramazan bayramına Maraşlılar çörek bayramı da dermiş. hoşafla bu çöreklerden ikram ederlermiş misafirlerine bayramda. böyle bir gelenek varmış. ne kadar devam ediyor günümüzde de bilemiyorum. tatlı ve tuzlu olarak iki çeşit yapılıyor..tuzlusunda çörek otu var.
ben sevdim. ama çok farklı bir kurabiye değil..yani bence çok meşhur olacak bir özelliği yok :)
kurabiye seven herkes sever...