20 Nisan 2014 Pazar

Malatya

2 Eylül 2013 Pazartesi


(2013 yaztatili) Malatya gezisi



                                                        içli köfte
                                               türk kahvesi keyfi  :))

Yeni Camii


minare yarım rivayete göre yapılırken usta düşüyor ve o şekilde yarım bırakılıyor...



yeni camii ve tarihi hamam

yeni camii bayanlar bölümündeki o.m. nin eserleri :))
bayılıyor taburelerle rahlelerle oynamaya :))

cuma namazı kıldım yeni camiide...ilk cuma namazımı edirne selimiye de kılmıştım..bu da ikincisi ...


malatya hal  görüntüleri...

 sarı biberleeeer..alıp kurutasım geldi..maalesef alamadım..



Söğütlü Camii
                                  
                                  

                                  

                                  




malatya bakırcılarından bir görüntü...yapım değil satım yapıyorlar :)) çevre illerden antep erzincan dan getirip satıyorlar genel olarak..
bakraçlarla ayran sunumu tasla sunumlara göre daha cazip geliyor bana..ayran tasıyla ve kepçe ile yapılan sunumları sevmiyorum..içmek zor oluyor..müesseseler sunumlarda bakraç olayına girmeli :))


Armağan Kayısı
çok güzel ağırladılar...ürünleri de esnaflıkları da güzel..tavsiye ederiz..






meyve kuruları
minik gurme iş başında :)

                                                          minik gurmeye ikramlar  :))




Sultansuyu Harası






                                                                dürbünle bakan o.m.

                                                        II.Hedban sağolsun bize eşlik etti :)))



                                                                  beyaz atlı prens-prenses :))

                                                     sultansuyu harası üzümleri


                                     



oğlumun ilk berberi-kuaförü...ilk kez saçını kestirdik..ben kesmiştim birkaç kez biraz kısaltmıştım o kadar :))

ağladı...benim saçıma ne olmuş dedi ara ara iki gün :))



dibek kahveeeee..güzelll...dibek taşında dövülüyor..özelliği bu :))
vedat milor tatmış ve beğenmiş...biz de denedik...biraz daha fazla koyuyorum standart kahvelere göre..


güngör de karnımızı doyurduk...vedat milor tavsiyesi...salaş mekan..güzel tat...
                                     
 manzaramız bu :)) pusetimizi bakırcıya emanet ettik..manzaramız da tam o bakırcıya bakıyordu :))

tavsiye edebileceğimiz bir diğer mekan çobanoğlu..o da salaş bir mekan..vedat milor güngörleri meşhur etmeden çobanoğlu çok meşhurmuş malatyada...


Ulu Camii

                                      
                                       
                                                  







 ulu camideki kioks dan bilgi edindik biraz ve fotoladık













silahtar mustafa paşa kervansarayı
                                             

                                             
                                                             Selçuklu Askeri


                                                   
                                                  iki  dünyanın yükünü taşıyan irfan sahibi insan
   

kervansaray karşısındaki camii.. minaresi kalmış bir tek tarihi olarak..diğer bölümler yeni yapılmış :))


göbeklitepe




Akçadağ levent vadisi ve seyir terası


darende de Somuncu Baba Hz. ni ziyaretimiz....




tatil biter...
ve ankaraya dönüş yolunda
 köpekçik oto koltuğuna oturtulur ve biz naman kılarken sırayla o.m. de kendince arabayı kullanır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder