20 Nisan 2014 Pazar

umre ihtiyaç listesi - Çocukla Umre İhtiyaç Listesi

5 Şubat 2013 Salı


umre ihtiyaç listesi

umrede bize lazım olanlardan derleyip düzenleyip bir liste oluşturdum..
gidecek olanların işine yarayacağını düşünüyorum..
2 yaşında bir bebek-cocukla gittik umreye..çocukla gidecekler için de yardımcı olur inş. hazırladığım liste

ocak sonunda gittik umreye...hava ilkbaha- yaz başlangıcı gibiydi..
sıcak hele hele bunaltan bir sıcak yoktu...:))
sıcak neden yoktu onu da açılayayım..her yer klima ile dolu :)))

güneş gözlüğü-güneş kremi ( biz pek kullanmadık..almasak da olurmuş dedim hatta...ama almak da fayda var..biz de sadece 1 gün güneş gözlüğü kullanmak gerekti..onda da yanıma almamıştım tavafa giderken...o şekilde tavaf yaptım:))  gerekli anda da kullanamadım yani:))

çamaşır- çorap  (her güne en az 1 tane hesabı yapıp almak lazım bence..çorapları kirlenince hemen yıkarsanız anında temizleniyor..tecrübeyle sabit..çok çabuk kirleniyor...çorap çamaşır çok yer de kaplamıyor..ya yıkamayı göze alacaksınız ya da yanınıza alacaksınız..karar sizin..tavafta çorap giydim hep..decathlon dan koşu çorapı diye geçen soket çorap aldık..çok kullanışlı oldu..hafif güzel bir dokusu var...patik de aldım yanıma ama hiç ihtiyaç duymadım..çorapla gayet rahat yaptım..)

terlik ( hafif-suya dayanıklı-temizlenmesi kolay-çok çabuk yıpranmayacak-rahat bir terlik olmalı..ben annemlerden temin ettim..çok da işime yaradı..hep terlikle gezdim..ayakkabımı sadece gidiş geliş aşamasında kullandım..orada her daim terlik :)) kullandım...) fotoğrafını ekleyeceğim şirin terliğimin :))

ferace-abaye-pardüse  annemin çok hafif kumaştan bir pardüsesi vardı..abaye ferace havasında..hiç kullanmamış sayılırdı..ben hakkını verdim..1 tek o vardı dış kıyafet olarak..idare ettim onunla..eğer bi sorun olur yedek de olsun derseniz 2 tane gayet yeterli olur bence.. çok hafif var yok arasında hissettiğiniz bir dış kıyafet olsun..yük olmasın size..ben çok memnun kaldım kullandığımdan...
hazır değil..özel dikimdi..o nedenle firma ismi vs. veremiyorum... :(


eşofman-ince kumaşlı pantolon (eşofman çok rahat...ben 3 tane götürdüm..biri eşofman diğer ikisi ince-hafif kumaştan yazlık pantolon idi..çok rahat ettim..sayı olarak da gayet yeterliydi..yer de kaplamadılar ince oldukları için..)

t-shirt (kalacağınız gün sayısını yarılayıp  yanınıza almanızı öneririm..zaten ince az yer kaplıyorlar...ben 5 -6 tane aldım..yeterli oldu )

hırka-pançoşal (hırka almamıştım ama odada bile giymek için bir hırka şart...klima nedeniyle serin oluyor odalar..ayarlayıncaya kadar zaman geçiyor..hırka çok lazım..ayrıca pançoşal aldım..onu da annemden aldım :))o da çok işime yaradı...oğlumu da sardım..üstüme de aldım...çok kullanışlı..normal şallar gibi hareketi de kısıtlamıyor..tavsiye ederim..serin sabahlar için kurtarıcılardan biri )


bone-eşarp (birkaç tane bone ve eşarp lazım...ben 3 eşarp-3 bone ile gittim..eşarp çok ince olsun...ama 1 tane de en azından kalın olsun..serin vakitlerde kalın eşarp kurtarıcı oluyor..örneğin sabah namazları..)

kolluk (ben götürdüm..1-2 kez kullandım..kıyafetinizin kol kısmı çok açılıyorsa mutlaka götürün..bu da az yer kaplıyor zaten :))

saat - her sey zamanla orada...o nedenle saat gerekli..bizim gibi telefon kullanmayacaksanız özellikle gerekli..telefon kullananlar zamanı tel.den öğrenebilir tabii..tercih meselesi..su geçirmeyen- suda yıpranmayacak abdest alırken hiç çıkarmadım..sonra unuturum takmayı dedim...böyle gezilerde-seyahatlerde çok önemli kullanışlı bir saat :))


Kuran-ı Kerim -Dua Kitapları- mp3 player (herkesin götüreceği bir şeyler vardır eminim...ben orada hatimimi bitirdim çok şükür..ufak bir Kuranı Kerimim vardır..yolculuklarda kullandığım..onu aldım yanıma..dualar zikirler kitabımı aldım..mp3 player aldım..kitaplara saldırdığı için oğlum.. Yasin Fetih vb. sureleri dinlerim çocukla okuyamadığım zamanlar dedim..ama bizim afacandan ona bile vakit bulamadım..bir de turumuzun verdiği umre duaları kitapçığı vardı yanımda..)

Zikirmatik :) tavafta çok işime yaradı..dikkatimi çekti herkes çok karıştıryordu..kaçıncı şavftayız diye devamlı birbirlerine soruyorlardı..ben başladığım esnada tavafa sıfırlıyordum...sonra her selamlayışımda H. Esved i...basıyordum tuşa..bir bir ilerliyordum:)) çok işime yaradı benim...

seccade (incecik bir seccade verdi thy. yolculukta..o kadar kullanışlıydı ki..turumuzun verdiği seccadeyi hiç kullanmadım..zaten thy, bizim turdan daha güzel eşyalar verdi..çorap-seccade-zikirmatik-sırt çantası ) tebrik ediyorum thy yi :))

çanta ( çocuktan ötürü medine de postacı tarz çanta kullandım..annemden aldım bu desteği yine:)) çok işime yaradı..birkaç gözlü bir çantaydı..ama mekke de ağırlık olmamalı hiç..o nedenle çocuksuz gidiyordum genelde tavafa..onun eşyalarını koymadığım için thy nin yolculukta verdiği çanta çok işime-işimize yaradı...çok hafif bir çantaydı...var mı yok mu belli bile olmuyordu..o kadar hafifti :))

diş fırçası-macunu-şampuan gibi temizlik malzemesi ( ben kokusuz sabun-ıslak mendil falan götürmedim..ihram yasaklarından malum kokulu şeyler...ama o esnada zaten sabunla vs. işimiz olmadı çok şükür..)

dudak kremi cantamda vardı..çıkarttım orada gerek olmaz diye:)) ama cok gerekli oldu..geçiş sürecinde yokluğunu hissettim...

yiyecek (çocuktan ötürü biz yanımıza aldık meyve-kuruyemiş, orada da temin edebilirsiniz ama uğraşmak ilk etapta yorucu bence..zaman geçince o ilk şoku atınca insan üzerinden daha kolay olur temin etmek )

çocuk eşyaları  ateşölçer-ateş düşürücü şurup tedbir amaçlı aldım..çok şükür gerek olmadı..body,çorap,eşofman altı, tsihrt, sweatshirt, kapişonlu hırka, ince triko hırka, ayakkabı varsa sandalet tarzı ayakkabı ya da kullanıyorsa rahat terlik :) oyuncak (medine de mescide almıyorlar kesinlikle..sadece odada ve yolculukta kullanabilirsiniz..kabede ise sorun değil..alıyorlar içeriye..ama medine de çok sıkı kontrol oyuncak saklanabilecek bir şey değilse sıkıntı oluyor...) ve tabii kullanıyorsa bez.. kavanoz meyve püresi ve milupa aptamilin suyla yapılan muhallebi tozları var..ben irmikli ballı çeşidini tercih ettim...ve oğlum havuçlu elmalı kavanoz mamasını hiç yemedi:)) karışık meyve püresi-ananaslı kayısılı  falan ok. fakat havuçlu olanı sevmedi.. :))
uçakta da kavanoz maması veriyorlar meyveli sebzeli...bizimki sebzeli yemedi..:))onu da öğrenmiş olduk...
puset almadık..oğlum sevmiyor her daim oturmak istemiyor..onu boş yere yük etmeyelim dedik..eğer uslu bir çocuksa..pusette gık demeden oturuyorsa çok işe yarar..ama kabeye zaten almıyorlar..medine de de mmescidin kapısına bırakıyorsunuz..çalınmıyordur..o açıdan orada da sorun olmuyordur inş..
bu konuda karar sizin..ben durumları yazmaya çalıştım :))
uçağa kadar puseti getirebiliyorsunuz..tam kapısında teslim edip, inerken alıyorsunuz...bilgiler bu şekilde...
:))

çok çok onemli bir şey bizim için :)) cocuk seyahat güvenlik kemeri...sunshine kids marka aldık biz..çok ama çok işimize yaradı..zaten olmasaydı o kemer..bizim işimiz çok zor olurdu..namaz kılamazdık...namaz esnasında ayağıma geçiriyordum ...o şekilde yanımdan uzaklaşamıyordu o.m.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder