20 Nisan 2014 Pazar

Batum - Gürcistan

doğu karadeniz turu 5.gün batum-gürcistan

5.gün kahvaltı sonrası yola çıktık...hopada o.m. ye meyve aldım..sonra direkt sarp sınır kapısı..azimle bekledikkkk...hem de çok..4 saatte geçtik. türkiyenin sistemi hiççç olmamış...yazık oluyor insanlara..zamana-sinirlerine...bekleyişlerine..o 1 tl ile geçiş formunu almak nasıl zor..bekleki sıra gelsin..gürcistan ise 15 yıllık devlet ama süper sistem diye okudukça nette..cidden ya süperdi diye hak veriyorum..direkt işliyorlar bilgisayara foto çekiyorlar..o.m. giderken uyuyordu fotosu çekilmedi..dönüşte o da katıldı aramıza foto çektirerek:))) artık nasıl çıktık o fotolarda bilinmez..:))) beklememize değdi mi..evet..kesinlikle..nasıl bi sınır bu kadar değiştirir ..evler-insanlar...yapılaşma...parise gitmişiz gibi çıkmış fotolar..çok beğendim özellikle fotoları..internette okuduklarım doğrultusunda sanırım çok çok kötü bekliyordum..beklentim düşük olunca haliyle beğendim..insanlar ingilizce bilmiyor..anlaşmak zor oluyor..bi botonik parkı(biz gerçi hangi akla hizmet bilmiyorum botanik garden diye sorduk:)) botanik bize yabancı değil..bilen bilir..ama neyse bi türk turuna denk geldik..onlara sordum nasıl gidelim mi diye..(aslında gidecektik ama vakit dar olunca uzun uzun gezmek gerekiyor diye okumuştum nette..sorduğum kişide pek memnun anlatmadı.her yer ağaç işte..ağaçsız bi yerden gelmediyseniz pek de görmeye değmez dedi:))) hemen sildik mekanı gidilecekler listesinden...:)) onların gezidği yerlerden biri olan ve  kullanılan en büyük ve belki de tek camiiye gittik...orada da bi türk gezi grubu ile karşılaştık:)) gezi ekipleri sürü mantığı ile geziyorlar ve bu beni turla bir yeri gezme fikrinden acayip soğutuyor..gezi değilde esaret gibi..oraya gitme buraya gitme..bi de azarlıyordu bu camideki grup başkanı..kadını çıldırttı mı teyzeler bilemem ama..epey laf dokunduruyordu teyzelere..:)) neyse efendim..lüks araçlarla dolu caddelerde...eşimin cemaatçe kutsal saydıkları alana bastığı katedralde:)) güneş gözlüğümüzü çıkarıp giridğimiz..kiliseye puseti sokmaya çalışan eşimi görevli teyzenin sert bakışlarla uyardığı kilisede...eyfel havasını hissettiren piazza meydanında gezdiğimiz mekanlarla..benzinin türkiyedeki gazdan da ucuz olduğu istasyonlarla...görülebilecek bi şehir-ülke georgia...oğlumu teyze turko beybi diye sevdi..o.m. orada bile hayran topladı...daha ne diiim:))))